Waarom stretching

 

Wij gebruiken van onze dagelijkse leven niet alle spieren. De spieren die wij niet gebruiken worden zwakker. Spieren die wij dagelijks wel gebruiken (denk maar aan bovenbeenspieren bij het fietsen) worden korter. Door jaren heen krimpt onze ruggengraat in. Daarom oudere mensen worden vaak beperkt in de beweging. Maar dat hoeft niet. Als je regelmatig oefent, blijft je lichaam langer jong.

Voordelen van stretching Yoga:

 

  • Versterkt de wervelkolom en vergroot de lenigheid.
  • Herstelt, onderhoudt en verbetert de beweeglijkheid van de gewrichten.
  • Voorkomt blessures en draagt bij aan het herstel van (oude) blessures.
  • Maakt je lichaam zowel soepel als sterker.
  • Je leert het lichaam bewust te gebruiken.
  • Bevordert sportprestaties en bewegingsvermogens in dagelijks leven.
  • Verbetert de houding.
  • (Fysieke) stressgerelateerde klachten verminderen (stijve nek en schouders, RSI, spanningshoofdpijn, prikkelbare darmen, onvrije ademhaling, onrust).
  • Kalmeert het zenuwstelsel en verbetert de slaap.
  • Zorgt voor het full-orgaan massage, die de bloedsomloop stimuleert en zorgt dat giftige stoffen het lichaam snel verlaten.